Breaking News
Loading...

"Dan, sungguh. kiamat sudah dekat" Perkongsian daripada saudara kita. Ayuh tempelak diri perkukuh imani mengingat mati. Semoga bermanfaat.

Share on Google Plus

Tasik Tiberia/Laut Galilee
Nabi SAW telah bersabda berkaitan dengan pengalaman sahabat Tamim Ad-Dari r.a yang belayar dengan rakan- rakannya dan terbabas di sebuah pulau. Selepas mereka bertemu makhluk hodoh yang memperkenalkan dirinya sebagai pengintip, mereka telah bertemu dengan makhluk berbadan besar yang memperkenalkan dirinya sebagai Dajal, “... Dajal berkata: ‘Beritahu aku tentang pohon-pohon tamar di Baisan, adakah ia masih berbuah?’ Kami berkata: ‘Ya’. Berkata Dajal: ‘Tidak lama lagi ia tidak akan berbuah’. Dajal bertanya lagi: ‘Bagaimana dengan Tasik Tiberia, adakah masih dipenuhi air?’ Kami menjawab: ‘Ya, ia masih dipenuhi air’. Dajal berkata: ‘Tidak lama lagi airnya akan kering’...” (Riwayat Muslim)

dan, ya. Tasik Tiberia semakin kering. alhamdulillah dberi kesempatan mntadabbur alam mngingati hari pengakhiran menziarahi tasik tiberia d sempadan jordan, tasik yg byk pndapat mngatakan hadis nabi di atas sinonim dgn tasik ini.
tasik yg dulunya kepunyaan jordan, syria dan palestine yg dirampas isra-hell ini sudah mncapai paras surut yg bahaya.
tasik yg juga sumber air utama isra-hell ini juga adalah tasik air tawar, terendah dmuka bumi selepas laut mati dgn kdalaman 209m.
sungguh, tasik ini sgt sinonim dgn hadis petanda besar kiamat di atas. sumber xrasmi jg mnyatakan kerajaan isra-hell mminta bantuan negara lain utk mngatasi masalah surutnya air tasik tiberia ini. kbanyakan artikel jg mnyebut tasik ini memerlukan mukjizat dn keajaiban utk pasang semula.
dan, sungguh. kiamat sudah dekat.

#jaulahhammahsyria
#tadabburalam
#springbreak

You Might Also Like

0 comments

Entri Populer

About me

Like us on Facebook